almelo waterstadStad en Gemeente Almelo hebben grote ambities om het oorspronkelijke karakter van de stad te versterken.

Almelo wil met een Masterplan onder meer jongeren, hoger opgeleiden en gezinnen aan de stad binden. Daarnaast heeft het plan als doel de regionale positie van Almelo als centrumstad te versterken en de voorzieningen in de stad te verbeteren. Brandaris Placemarketing verzorgde een sessie over citymarketing Almelo voor ondernemers en medewerkers van de gemeente om de positionering van Almelo aan te scherpen.

In juni heeft de gemeenteraad ingestemd met een nieuw Binnenstadsplan, een nieuw stadhuis en een nieuwe woonwijk Waterrijk. Deze drie projecten vergen een investering van 1,4 miljard Euro.
Voor het Binnenstadsplan is vrijdag 27 juni een overeenkomst getekend: Het plan behelst een stad met een nieuwe havenkom met rondom terrassen en aansprekende winkels, vijf aantrekkelijke stadspleinen als ankerpunten en winkelstraten langs prachtige waterlopen en mooie binnenhoven. Dat is het nieuwe decor voor 1.250 hoogwaardige nieuwe woningen, een toevoeging van 12.000 m2 winkelruimte en 36.000 m2 nieuwe kantoorruimte inclusief een nieuw Stadhuis.

Zie ook de website van gemeente Almelo