Op donderdag 24 september 2009 vond in Utrecht een expertmeeting plaats voor relaties van Brandaris Placemarketing. Het onderwerp was de speciale ontwikkeling van projecten, gebieden en steden, op de verschillende schaalniveau's. Een tegenwicht voor het crisisdenken. Nieuwe inzichten en opgedane ervaringen zijn de aanleiding voor een uitwisseling met vakgenoten bij gemeenten, ontwikkelaars en corporaties.

De sprekers zijn:

  • Commercieel: Job Posner van ontwikkelaar Synchroon, over de bijzondere en succesvolle opbouw van een PPS samenwerking met OBR Gemeente Rotterdam bij de ontwikkeling van het House of Design in de Rijnhaven van Rotterdam.
  • Overheid: Wouter van der Poel, directeur Projectbureau Leidsche Rijn, over de laatste ontwikkelingen van Leidsche Rijn en the Wall.
  • Wetenschap: Martin Boisen van Universiteit Utrecht, over de uitdaging van steden: geen logo's, maar visie op de vraagstukken van de stad.
  • Marketing: Dick de Jong van Brandaris met visie op placemarketing: de markt en het merk als uitgangspunt voor positionering met kwaliteit en een programma dat past.
  • Openbare ruimte: Lodewijk Baljon van Lodewijk Baljon landschaparchitecten over de waarde van het landschap en de kracht van verbindingen.