Op 17 en 24 april 2008 start Brandaris Placemarketing een nieuwe cursus in samenwerking met het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid. Deze cursus is geheel gericht op citymarketing, op het behouden en aantrekken van bewoners, bedrijven en bezoekers voor steden en hun regio's.  


Gastsprekers zijn:
Peter Teunisse, director advisory PricewaterhouseCoopers, hij verhaalt over 'Cities of the future, global competition, local leadership', de aanbevelingen uit een onderzoek naar concurrentiekracht onder 44 wereldsteden, waar ook Den Haag, Rotterdam en Amsterdam bij betrokken waren. Welke aanbevelingen zijn er voor de Nederlandse steden en hun regio's?
Jo de Viet, voorheen hoofd Economische Zaken en nu programmadirecteur Stadspromotie Utrecht, verhaalt over de stand van zaken met Stadspromotie Utrecht. Wat zijn de lange termijn doelstellingen voor de stad Utrecht en hoe worden deze nu in praktijk gebracht? Er is onder andere aandacht voor de bottom-up benadering met Stadslabs Utrecht maar natuurlijk ook voor de rol van evenementen als de Tour de France voor Utrecht.

Tijdens deze tweedaagse cursus krijgt u inzicht in alle aspecten van citymarketing. U leert hoe deze marketingaspecten vertaald kunnen worden naar een integraal en strategisch marketingplan dat gericht is op uw doelgroepen. Met enkele werkopdrachten vertaalt u de theorie naar uw eigen praktijk.

Zie voor meer informatie en inschrijving het cursusprogramma op de website van het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid