Cases
Vanaf mei 2021 was Dick de Jong van Brandaris Placemarketing kwartiermaker voor Den Bosch Partners. Hij deed deze opdracht in samenwerking met Roeland Tameling van City Result en met CLOK.Hier een blik op Den Bosch Partners als model voor professionele organisatie van citymarketing en binnenstadsmanagement.
A workshop was organised in 2016 by the Research Council of Norway (RCN) and the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF), as a follow‐up of a first workshop on International Research Marketing (IRM). Brandaris Placemarketing was involved in preparing and executing the workshops, and a survey. Around 40 research marketing managers participated from Member States/Associated Countries and the EC.
Sinds 2015 is Brandaris Placemarketing betrokken bij de nieuwe samenwerking 'Research in Germany'. Organisaties in wetenschap, economie en overheid werken samen aan de marketing van innovatie en kennis van Duitsland.
In 2015 ondersteunde Brandaris Placemarketing met Companen de gemeente Den Helder met een heroriëntatie op de mogelijkheden met wonen in Julianadorp. Met name de mogelijkheden voor ontwikkeling van het Willem Alexanderhof zijn hierbij in ogenschouw genomen.
De Achterhoek gaat de komende jaren op grote schaal Smart Industry introduceren en verder ontwikkelen. Met de slogan ‘Toekomst in de Maak’ profileert de regio zich als ‘slimme’ koploper, zowel in de innovatieve maakindustrie als in andere sectoren.
Van industrieterrein tot een groen en levendig gebied voor wonen, werken en genieten in het groenste dorp van Nederland: Beesel
Citymarketing Terneuzen draagt bij aan de ontwikkeling van Terneuzen als economische motor van Zeeland.
De marketing en branding van Rondom het Zwaanhals draait om de thema's Food, Fashion & Design. Het gebied is onderdeel van Het Oude Noorden in Rotterdam.
In opdracht van Provincie Noord Brabant verrichtte Brandaris Placemarketing een onderzoek onder steden en regio's in Brabant naar wensen voor samenwerking in de profilering en branding van Brabant.
Regio FoodValley is gespecialiseerd in de kennis van food, biedt werkgelegenheid, goed onderwijs en goed wonen in een mooi landschap van Vallei, Heuvelrug en Veluwe. Regio FoodValley is ondernemend, innovatief en verbindend.
Het Provinciehuis Utrecht is een voorbeeld voor uitbreiding van bestemming van kantoorpanden om leegstand te voorkomen, en ook om het monofunctionele karakter van kantorenpark Rijnsweerd te veranderen.
In opdracht van Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en Kunst en Cultuur Noord-Holland analyseerde Brandaris Placemarketing de huidige marketing en communicatie inspanningen voor De Westfriese Omringdijk als icoon voor de regio West-Friesland.
Het House of Design in de Rotterdamse Rijnhaven bestaat naast winkels op het gebied van 'Design, Lifestyle and Living' uit restaurants, bars en café's, terrasappartementen, kantoren en voorzieningen rondom het thema Dutch Design.
Barneveld heeft een strategische ligging, beschikt over een grote naamsbekendheid, goede bereikbaarheid en goede voorzieningen. In 2009 werd Barneveld benoemd tot beste woongemeente van Gelderland, in 2011 koos Barneveld voor samenwerking binnen Regio FoodValley.
De marketing van Meerrijk, het nieuwe centrum van de wijk Meerhoven in Eindhoven.
Sinds 2007 wordt gebouwd aan de Hanzelijn, de nieuwe spoorverbinding die de gemeenten Lelystad, Dronten, Kampen en Zwolle verbindt. Dit biedt nieuwe kansen voor ontwikkelingen op het gebied van wonen, werken en recreëren.
Leeuwarden is een succesvolle stad die zich ontwikkelt aan de hand van een nieuwe stadsvisie: 'Fier verder'.
Creatief wonen en werken rond de Energiecentrale Regentesse Zuid in Den Haag.
Het Hengelo van de toekomst wordt ontwikkeld aan de hand van een aantal leidende ambities. Een van de ambities is: de Hengelose binnenstad als aantrekkelijke ontmoetingsplaats.
De marketing en positionering van het vernieuwde Vredesplein. Een wijk met vierhonderd woningen die worden gesloopt en vervangen door nieuwbouw.
Stad en Gemeente Almelo hebben grote ambities om het oorspronkelijke karakter van de stad te versterken.
Het zeer diverse gebied van SchieOevers Delft bevat parels van industrieel erfgoed als De Porceleyne Fles en het nieuwe cultuurterrein Lijm en Cultuur, maar ook woonboulevard Leeuwenstein en de Makro. De plannen voor herstructurering en transformatie zijn ambitieus.
Het wonen, werken en recreëren in regio Drechtsteden verdient de aandacht. Bureau Drechtsteden zoekt met de betrokken gemeenten de juiste ingang om de regiomarketing op te pakken.
De marketing van de grootste nieuwbouwlocatie van Nederland: Leidsche Rijn Utrecht
Groot Holthuizen is een nieuwe groene woonwijk ten oosten van Zevenaar. In Groot Holthuizen komen 1500 woningen verdeeld over vier autoluwe buurtschappen.
Revitalisatie en marketing van prominent gelegen gebieden in Gouda.