Foto Den Bosch PartnersVanaf mei 2021 was Dick de Jong van Brandaris Placemarketing kwartiermaker voor Den Bosch Partners. Hij deed deze opdracht in samenwerking met Roeland Tameling van City Result en met CLOK.Hier een blik op Den Bosch Partners als model voor professionele organisatie van citymarketing en binnenstadsmanagement.

case EuropaA workshop was organised in 2016 by the Research Council of Norway (RCN) and the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF), as a follow‐up of a first workshop on International Research Marketing (IRM). Brandaris Placemarketing was involved in preparing and executing the workshops, and a survey.  Around 40 research marketing managers participated from Member States/Associated Countries and the EC.

Case Research in GermanySinds 2015 is Brandaris Placemarketing betrokken bij de nieuwe samenwerking 'Research in Germany'. Organisaties in wetenschap, economie en overheid werken samen aan de marketing van innovatie en kennis van Duitsland.

WillemAlexanderhofJulianadorpIn 2015 ondersteunde Brandaris Placemarketing met Companen de gemeente Den Helder met een heroriëntatie op de mogelijkheden met wonen in Julianadorp. Met name de mogelijkheden voor ontwikkeling van het Willem Alexanderhof zijn hierbij in ogenschouw genomen.

case De Achterhoek gaat de komende jaren op grote schaal Smart Industry introduceren en verder ontwikkelen. Met de slogan ‘Toekomst in de Maak’ profileert de regio zich als ‘slimme’ koploper, zowel in de innovatieve maakindustrie als in andere sectoren.

case oppe brik Van industrieterrein tot een groen en levendig gebied voor wonen, werken en genieten in het groenste dorp van Nederland: Beesel

voorblad citymarketingplan terneuzen mei 2014 balk Citymarketing Terneuzen draagt bij aan de ontwikkeling van Terneuzen als economische motor van Zeeland.

rondom het zwaanshals case De marketing en branding van Rondom het Zwaanhals draait om de thema's Food, Fashion & Design. Het gebied is onderdeel van Het Oude Noorden in Rotterdam.

brabant vlag case In opdracht van Provincie Noord Brabant verrichtte Brandaris Placemarketing een onderzoek onder steden en regio's in Brabant naar wensen voor samenwerking in de profilering en branding van Brabant.

case enka Enka Ede als 'Erfgoed aan de Veluwe'.

case regio foodvalley Regio FoodValley is gespecialiseerd in de kennis van food, biedt werkgelegenheid, goed onderwijs en goed wonen in een mooi landschap van Vallei, Heuvelrug en Veluwe. Regio FoodValley is ondernemend, innovatief en verbindend.

provinciehuis utrecht Het Provinciehuis Utrecht is een voorbeeld voor uitbreiding van bestemming van kantoorpanden om leegstand te voorkomen, en ook om het monofunctionele karakter van kantorenpark Rijnsweerd te veranderen.

case westfriese omringdijk In opdracht van Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en Kunst en Cultuur Noord-Holland analyseerde Brandaris Placemarketing de huidige marketing en communicatie inspanningen voor De Westfriese Omringdijk als icoon voor de regio West-Friesland.

house of design case Het House of Design in de Rotterdamse Rijnhaven bestaat naast winkels op het gebied van 'Design, Lifestyle and Living' uit restaurants, bars en café's, terrasappartementen, kantoren en voorzieningen rondom het thema Dutch Design.

case barneveld Barneveld heeft een strategische ligging, beschikt over een grote naamsbekendheid, goede bereikbaarheid en goede voorzieningen. In 2009 werd Barneveld benoemd tot beste woongemeente van Gelderland, in 2011 koos Barneveld voor samenwerking binnen Regio FoodValley.

meerrijk case De marketing van Meerrijk, het nieuwe centrum van de wijk Meerhoven in Eindhoven.

hanzelijn case Sinds 2007 wordt gebouwd aan de Hanzelijn, de nieuwe spoorverbinding die de gemeenten Lelystad, Dronten, Kampen en Zwolle verbindt. Dit biedt nieuwe kansen voor ontwikkelingen op het gebied van wonen, werken en recreëren.

case leeuwarden citymarketing Leeuwarden is een succesvolle stad die zich ontwikkelt aan de hand van een nieuwe stadsvisie: 'Fier verder'.

case lijn11 Creatief wonen en werken rond de Energiecentrale Regentesse Zuid in Den Haag.

hengelo 240 bij 120 Het Hengelo van de toekomst wordt ontwikkeld aan de hand van een aantal leidende ambities. Een van de ambities is: de Hengelose binnenstad als aantrekkelijke ontmoetingsplaats.

case vredesplein eindhoven De marketing en positionering van het vernieuwde Vredesplein. Een wijk met vierhonderd woningen die worden gesloopt en vervangen door nieuwbouw.

almelo waterstadStad en Gemeente Almelo hebben grote ambities om het oorspronkelijke karakter van de stad te versterken.

banner schieoevers delftHet zeer diverse gebied van SchieOevers Delft bevat parels van industrieel erfgoed als De Porceleyne Fles en het nieuwe cultuurterrein Lijm en Cultuur, maar ook woonboulevard Leeuwenstein en de Makro. De plannen voor herstructurering en transformatie zijn ambitieus.

utrecht caseDe marketing van de 2000 jaar oude stad Utrecht.

case drechtsteden 2 Het wonen, werken en recreëren in regio Drechtsteden verdient de aandacht. Bureau Drechtsteden zoekt met de betrokken gemeenten de juiste ingang om de regiomarketing op te pakken.

leidscherijnDe marketing van de grootste nieuwbouwlocatie van Nederland: Leidsche Rijn Utrecht

logo ghGroot Holthuizen is een nieuwe groene woonwijk ten oosten van Zevenaar. In Groot Holthuizen komen 1500 woningen verdeeld over vier autoluwe buurtschappen.

case gouda Revitalisatie en marketing van prominent gelegen gebieden in Gouda.