logo regio foodvalley klein.jpgRegio FoodValley is vrijdag 15 april 2011 officieel uit de startblokken gekomen. Tijdens een symbolische ondertekening van de samenwerking tussen acht gemeenten werd de website (www.regiofoodvalley.nl ) en een lobbydocument gepresenteerd.

De samenwerking is opgericht om als regionale overheid een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen van de Food Valley regio tot een Europese topregio en internationale thuisbasis voor bedrijven en kennis- en onderzoeksinstellingen voor duurzame en gezonde voeding en gezonde mens.
De Food Valley regio is een unieke en omvangrijke clustering op wereldniveau van kennis en wetenschap, bedrijven en onderzoeksinstituten met één focus: voeding. Wageningen Universiteit en Research centre is het kloppend kennishart.

Gouden driehoek

Regio FoodValley is het bestuurlijke antwoord van acht samenwerkende gemeenten (Barneveld, Ede, Nijkerk, Rhenen, Renswoude, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen) op de FoodValley Ambitie 2020. Daarmee hebben drie partijen elkaar gevonden in een gouden driehoek: de overheid om een goed vestigingsklimaat en een hoogwaardige leefomgeving te creëren, kennis- en onderzoeksinstellingen om innovaties te ontwikkelen, het bedrijfsleven om deze te vermarkten.

Ambitie

Food Valley ontwikkelen tot hét agrofoodcentrum van Europa, de internationale topregio voor kennis en innovaties op gebied van gezonde en duurzame voeding. Dat is de belangrijkste doelstelling van de initiatiefnemers van de FoodValley Ambitie 2020.

 Brandaris Placemarketing is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een marketing en communicatiestrategie, huisstijl en communicatiemiddelen.